Prodej akcií na burze přináší firmám kromě peněz na rozvoj podnikání ještě jednu výhodu navíc: větší publicitu, která má marketingovou hodnotu desítek milionů korun.

Tvrdí to pražská burza, která vypracovala mediální analýzu, s níž se také snaží přesvědčit společnosti o výhodách veřejného prodeje akcií.

Naposledy přes tuzemskou burzu prodávala akcie nápojářská skupina Kofola ČeskoSlovensko. Prodej proběhl v prosinci, po více než půl roce příprav.

Podle analýzy tím Kofola získala prostor v českých rádiích, televizi a tištěných i on-line médiích v celkové hodnotě 13 milionů korun.

Tato suma je odhadem ceny, kterou by Kofola musela zaplatit za inzerci v těchto médiích, aby získala srovnatelnou publicitu. Analýza se zaměřila na období od května loňského roku, kdy firma záměr oznámila, až do prodeje akcií v prosinci.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se