V Turecku je pro dovozce důležitý obchodní prostředník. Bez něj bude jednání českých firem s tureckými partnery mnohem komplikovanější − ať už kvůli jazykové či kulturní bariéře. Přešlap, který může vzniknout neznalostí zvyků plynoucích hlavně z náboženství, vnímají Turci dost osobně a může velice zkomplikovat, někdy až zhatit už dobře rozběhlý obchod.

"Turecký prostředník vás úskalími islámu provede, daleko lépe se s ním také otvírají dveře pro kontrakty," říká Jiří Soudek, obchodník firmy Brush SEM z Plzně, která do Turecka ročně dodává zakázky v hodnotě kolem deseti mi­lionů korun. Celkově dodala společnost na tamní trh asi 60 generátorů o výkonu od 30 do 170 megawattů. Kvůli jejich provozu, servisu a samozřejmě i novým kontraktům jezdí Soudek do Turecka jednou až dvakrát za měsíc. A přestože se v této zemi setkává s evropskými firmami, které se tam pohybují bez místních prostředníků, je podle něj jejich pozice mnohem komplikovanější. Firma Brush se po vlastních zkušenostech rozhodla, že turecký zástupce je prospěšný, a plzeňská společnost tak už více než rok spolupracuje s místní firmou.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se