Soukromý český železniční dopravce RegioJet zlevní od 7. dubna o pětinu část jízdenek v nejlevnějším tarifu. Firma to oznámila v neděli v tiskové zprávě. Další soukromý dopravce Leo Express v pátek zrušil zákaznickou slevu ve Smile klubu a nabídl stejnou slevu na zpáteční či skupinové lístky a jízdu zdarma pro děti.

RegioJet zavede slevu 20 procent pro držitele svých Kreditových jízdenek, tedy plastových karet dobíjených penězi a sloužících k nákupu lístků. Zlevněny budou všechny jízdenky na vnitrostátních trasách v Česku v nejlevnějším tarifu Standard. Firma má ve vlacích tři tarify lišící se výbavou vozu a kupé.

"Cena jízdenky pro dospělého držitele Kreditové jízdenky bude na trase Ostrava-Praha začínat na 152 korunách, na trase Olomouc-Praha na 120 a na trase Staré Město / Zlín - Praha na 152 korunách. Z těchto snížených cen se budou následně vypočítávat zlevněné jízdenky pro žáky, studenty a další skupiny cestujících, kterým RegioJet ve svých spojích poskytuje zlevněné jízdné," doplnil mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

Leo Express již v pátek změnil slevový systém i zákaznický program. Zrušena byla původní sleva ve výši 20 procent pro všechny držitele zákaznické Smile karty.

Stejně velkou slevu ale nyní dopravce nabízí, když si cestující koupí zároveň i lístek na zpáteční cestu nebo pro skupiny čtyř až deseti lidí. V nabídce má také rodinné lístky, kdy zaplatí dva dospělí plnou cenu a až tři děti mohou jet zadarmo.

Nadále prodává Leo Express i takzvané Promo jízdenky, kdy například lístek z Prahy do Ostravy stojí u některých spojů při nákupu s předstihem jen 99 korun. Běžná cena je přitom u nejlevnějších míst někdy téměř až čtyřikrát vyšší.

RegioJet loni přepravil ve vlacích v České republice přes tři miliony cestujících, což je nárůst o 26 procent. Na Slovensku vlaky RegioJetu přepravily ve vnitrostátní dopravě 3,68 milionu cestujících. Podle předběžných odhadů je loňský zisk před zdaněním 40 milionů korun, dosud hospodařil RegioJet od vzniku v roce 2011 se ztrátou.

Leo Express vloni přepravil téměř 1,1 milionu cestujících, meziročně o 210 000 více. Dlouhodobě ztrátový provoz černých vlaků, které začaly na lince mezi Prahou a Ostravou jezdit v listopadu 2012, se v posledním měsíci loňského roku poprvé dostal do zisku. Tržby dopravce se za loňský rok zvýšily o 35 procent na 260 milionů korun.

Státní železniční dopravce České dráhy loni v prosinci zlevnil u kratších jízd lístky do první třídy z 1,5násobku ceny druhé třídy na 1,3násobek. Předtím sleva platila jen u jízd delších než 121 kilometrů.

Naopak dráhy zdražily o 29 korun celodenní jízdenku na 579 korun a víkendovou jízdenku na 679 korun. Zdražila také přeprava bicyklu. České dráhy loni přepravily 170 milionů cestujících, oproti roku 2014 téměř o 400 000 méně.