Andrej Babiš by naplnil spartakiádní stadion na Strahově, Miroslav Kalousek zhruba pražskou Letnou, ale taková Karla Šlechtová už zajímá s bídou tolik lidí jako domácí zápasy FK Jablonec. Zájem o twitterové účty českých politiků není ani po deseti letech existence sociální sítě kdovíjaký. Přesto se jejich vliv nedá podceňovat.

Zaprvé, Babišových dvě stě tisíc followerů není na české poměry málo. Dá se říci, že ministra sleduje skoro polovina lidí, kteří v Česku na Twitteru jsou. Pro srovnání, Jaromír Jágr má 268 tisíc "sledovačů". Relativně nízká čísla jsou spíše odrazem toho, že Twitter je jaksi elitnější sociální síť než Facebook, který má v Česku čtyři miliony uživatelů. Kontakt je na Twitteru přímější, vyžaduje se stručné vyjádření ve 140 znacích, nelze se na něm schovat do sociálních bublin. To není pro každého. Zadruhé, vliv není přímo úměrný počtu uživatelů. Zřejmě nejcitovanější účet vlastní mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček, jehož neuvěřitelné příspěvky napřímo sleduje jen 7 a půl tisíce lidí. Posměváček by řekl, že kdo se na jeho výtvory dívat nemusí, raději se jim vyhne. Jenže do veřejného prostoru zamíří tak jako tak.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se