Občasné návštěvy nestačí

"Během obchodních večeří a společenských akcí s čínskými partnery se připravte na bohatou konzumaci tvrdého alkoholu, karaoke a různé hry od chytání míčků přes tancování kolem židliček až po hru na honěnou," popisuje manažer Jan Pleyer. "Vždy mě rozesměje otázka, jaké mám vystoupení na výroční podnikovou večeři."

Pleyer řídí v Šanghaji továrnu německé společnosti Nidec GPM Automotive na výrobu motorových čerpadel, předtím pomáhal další německé firmě KSPG Automotive rozjíždět v Číně továrnu na zelené louce. Firmám radí, aby si před vstupem na čínský trh zjistily co nejvíce informací například od agentury CzechTrade, připravily si jasný časový plán a vyčlenily dostatek zdrojů. "Rozšíření se musíte věnovat naplno a být v Číně přítomni. Nabídka přes internet nebo občasné návštěvy selhávají," říká Pleyer.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se