Mladoboleslavská automobilka loni zažila rekordní rok, když prodala nejvíc aut ve své historii. Tradičně obsadila i první příčky v žebříčcích nejúspěšnějších českých firem. Na druhou stranu aféra Dieselgate s naftovými motory, které šidily množství vypouštěných emisí, zasáhla celý koncern Volkswagen. Tedy i Škodu, která po vypuknutí skandálu přišla o šéfa.

Winfrieda Vahlanda nahradil Bernhard Maier a má před sebou řadu výzev. Automobilku čekají opravy šidících motorů, bude nasazovat zbrusu nové benzinové motory s nižšími emisemi a na trh uvede nový velký vůz kategorie SUV. "Automobilový průmysl prochází největšími změnami v historii," řekl Maier HN v průběhu ženevského autosalonu. Klíčové pro byznys podle něj bude, aby Evropa zvládla současnou neklidnou situaci a zůstala jednotná.

HN: Po nástupu do funkce jste zdůraznil, že byste rád do budoucna viděl Škodu jako emotivnější značku. Můžete říct, co to konkrétně znamená?

Škoda byla doposud definována spíše dobrým poměrem mezi cenou a hodnotou a mnoha chytrými detaily v rámci filozofie "Simply Clever", což znamená, že celý tento princip je více založený na racionálním uvažování. Toto samozřejmě chceme udržet i do budoucna, ale byli bychom rádi, kdybychom k tomu mohli přidat ještě emocionálnější design.