Manažeři, nejen v oboru hromadné osobní dopravy, se často zamýšlejí nad dvěma důležitými otázkami: 1. Mají "jejich" produkty tu nejvhodnější cenu? 2. Nabízí se na trhu v přiměřeném množství? Mají přitom na paměti průběh nabídkové i poptávkové křivky, ale rozhodování není snadné.

Odbočme zdánlivě mimo téma: U pláže na Costa del Sol stojí hotel s cca 200 navlas stejnými dvoulůžkovými pokoji standardní kvality, stejně orientovanými na moře a díky výtahům se stejnou dostupností pláže. Manažer hotelu chce, aby v srpnu byla cena každého pokoje na jednu noc stejná, ale není jednoduché ji stanovit. Jako kritérium si zvolí celkovou tržbu za obsazené pokoje. Samozřejmě nedá cenu nulovou − pokoje by byly obsazené a tržba nulová. Za pokoj a noc nebude žádat ani 10 tisíc eur − poptávka i tržba by byly nulové. Pro cenu například 50 eur bude však tržba nenulová a pro určitou cenu bude maximální možná. Jenže najít ji bude vyžadovat rozumně uvažovat a nebát se experimentovat.