Pokud jste na sociálních sítích členem skupiny o podomním prodeji, je vyšší pravděpodobnost, že nebudete splácet úvěr. Pokud jste členem skupiny o cestování, nejspíše budete vzorným dlužníkem. To je jeden ze závěrů studie jednoho z největších ruských registrů dlužníků NBKI.

Tato společnost spolu s IT firmou Double Data spustila servis Social Attributes, který by měl pomoci bankám a dalším finančním institucím ocenit spolehlivost klien­ta. Testovací provoz například ukázal, že pokud je žadatel členem skupin zabývajících se například podomním prodejem kosmetiky, rychlými půjčkami nebo třeba radami, jak se vyhnout exekutorovi, riziko nesplácení úvěru může vzrůst až čtyřikrát.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se