Ve světě umění hrají velmi důležitou roli pojišťovny. Jako sponzoři kulturních akcí a umělců i při jejich pojištění. Některé, jako v Česku Kooperativa, vlastní i unikátní uměleckou sbírku, která může konkurovat klasickým galeriím.

Sbírka shromažďovaná přes 20 let zahrnuje okolo tří tisíc uměleckých děl, jejichž cena dosahuje podle mluvčího pojišťovny Milana Káni stamilionů korun. Její vznik je spojen s prvním šéfem Kooperativy Vladimírem Mrázem, který chtěl navázat na tradici českých pojišťoven z doby první republiky, jimž tehdy šlo, podobně jako bankám, hlavně o uchování národního kulturního dědictví.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se