V noci na neděli začne na železnici platit nový jízdní řád. Přibudou vlakové spoje a zkrátí se dojezdové časy na hlavních železničních tazích. České dráhy vypraví v průměru 8900 spojů, o 110 spojů meziročně více.

Přibude vlaků do Polska, spojů mezi Prahou a Brnem a příměstských vlaků v okolí hlavního města. Navýšení počtu spojů ohlásila i soukromá konkurence státního dopravce.

V mezinárodní přepravě se rozšíří počet rychlíků směřujících do Polska, po letech se rovněž obnoví přímé spojení z Varšavy přes Ostravsko do Bratislavy a Budapešti. Soukromí dopravci Leo Express a RegioJet naopak rozšíří počet spojů na Slovensko. První jmenovaný přidá k dosavadní lince Praha-Ostrava-Košice další denní spoj do Spišské Nové Vsi. RegioJet zavede nový spoj z Prahy přes Martin, Bánskou Bystrici do Zvolena. Tento spoj dopravce prezentuje jako náhradu za zrušený přeshraniční vlak Detvan.

Kromě nových spojů čeká cestující i zkrácení jízdní doby v důsledku ukončení stavebních prací na hlavních železničních koridorech. Jízdní doba z Prahy do Brna by se tak měla snížit o sedm minut na dvě hodiny a 30 minut. Cesta do Vídně by pak měla být kratší o deset minut a do Budapešti o 11 minut.