Nejnavštěvovanějším filmem v severoamerických kinech se o víkendu staly nové Hunger Games: Síla vzdoru 2. část. Poslední snímek z úspěšné sci-fi série debutoval s tržbami 101 milionů dolarů. Ani to ale nenaplnilo očekávání, která byla s vyvrcholením příběhu Katniss Everdeenové a jejích revolucionářů spojena.

Přestože jde o pátý komerčně nejúspěšnější debut v roce, analytici novým Hunger Games za první víkend věštili tržby až 120 milionů dolarů. Jde také o nejslabší výsledek z celé série − nejúspěšnější druhý díl Hunger Games: Vražedná pomsta v roce 2013 debutoval se 158,1 miliony dolarů za první víkend. Výsledky zřejmě dokazují, že zájem o dystopickou zemi Panem, v níž se film odehrává, polevuje.

Na zprávu, že film nenaplní očekávání, reagovali investoři studia Lionsgate, které za filmem stojí. Akcie firmy v pátek na burze klesly o tři procenta. Studio se tak ocitlo ve zvláštní situaci, kdy musí obhajovat jeden z největších filmových debutů v roce.

"Za první víkend jde o fenomenální úspěch. Záměrně jsme film pustili do kin v době, kdy víme, že se bude úspěšně hrát až do Vánoc," vysvětlil David Spitz, šéf americké distribuce Lionsgatu.

Novým Hunger Games se dařilo v zahraničí, kde utržily 147 milionů dolarů, z toho nejvíc v Číně. Dohromady tak film za první víkend utržil 247 milionů dolarů. Je to o něco méně než 274,9 milionu, které měl předchozí díl Síla vzdoru 1. část, a výrazně méně než 300 milionů dolarů, které předpovídali někteří analytici.

"Ve finále to svědčí o tom, jaký dojem diváci měli ze Síly vzdoru 1. části," tvrdí Jeff Bock, analytik společnosti Exhibitor Relations, která sbírá data o návštěvnosti kin. "První část nebyla plnohodnotným filmem, byla spíš trailerem na film," dodal.

Lionsgate si ale na propagaci posledního filmu ze série dal záležet. Za reklamu Hunger Games utratil bezmála 200 milionů dolarů.

Ve Spojených státech se snímku dařilo v prémiových formátech, kde utržil 9,8 milionu dolarů, a také v kinech IMAX, kde nasbíral 8,5 milionu.