Soud v Düsseldorfu v úterý předběžným opatřením zakázal pokračování stávky palubního personálu největších německých aerolinek Lufthansa. Informoval o tom server Focus Online. Podle soudu je stávka protiprávní, neboť odborový svaz UFO jednoznačně nestanovil své požadavky vůči vedení společnosti.

Rozhodnutí soudu se však vztahuje pouze na letiště v Düsseldorfu. O zastavení stávky na dalších německých letištích bude od 20:00 SEČ rozhodovat soud v Darmstadtu.

Odbory původně chtěly ve stávce setrvat až do pátku. Pokud soud v Darmstadtu nevyhoví požadavku Lufthansy, je pravděpodobné, že stevardi a letušky budou v omezené míře v protestní akci pokračovat.

Aerolinky v úterý večer bez ohledu na dosud neukončené jednání darmstadtského soudu oznámily, že ve středu zruší 930 letů. Celkem by toto opatření mělo postihnout 100 000 cestujících.

Svaz UFO v úterý podle deníku Bild oznámil, že je připraven stávku okamžitě ukončit, pokud vedení Lufthansy přistoupí ke smírčímu řízení a dá najevo ochotu dohodnout se s odbory na tom, jaká má být budoucnost společnosti. Šéf svazu UFO Nicoley Baublies prohlásil, že čeká na telefonát od Lufthansy a je připraven zahájit jednání ještě v úterý v noci.

Stávka Lufthansy od pondělí pokračuje. Zatím se dotkla 95 tisíc lidí, společnost zrušila 800 letů - čtěte ZDE

Odboráři se s vedením Lufthansy přou mimo jiné o penzijní program, který společnost stevardům a letuškám poskytuje. Podle düsseldorfského soudu však svaz UFO jasně nestanovil své požadavky, konkrétně to, od kolika let by měli členové palubního personálu pobírat penzijní příspěvek od zaměstnavatele a po jakou dobu by na něj měli mít nárok.

Svaz UFO vyhlásil stávku minulý pátek. V úterý kvůli ní Lufthansa zrušila 136 letů, postiženo bylo zhruba 37 000 cestujících. Ztráty způsobené protestní akcí aerolinky zatím nevyčíslily, odhadují je však na desítky milionů eur denně.

Lufthansa už letos v září dokázala u soudu zastavit stávku pilotů. Společnost tehdy uspěla s tvrzením, že piloti neusilují o změnu svých pracovních podmínek, ale že jim jde o úpravu celkového kurzu firmy. Lufthansa chce posilovat svou nízkonákladovou složku a piloti se obávali, že to povede ke snižování jejich platů a k omezování dalších výhod.