Americký výrobce videoher Activision Blizzard koupí britské vývojáře King Digital Entertainment, tvůrce populární hry pro mobilní telefony a tablety Candy Crush, za 5,9 miliardy dolarů (144,9 miliardy korun). Oznámila to v pondělí společnost Activision, která je vydavatelem populárních videoher Call of Duty či World of Warcraft. 

Transakcí vznikne nový světový gigant na trhu elektronických her, který bude mít měsíčně více než půl miliardu aktivních uživatelů v 196 zemích světa, uvedla podle agentury AFP Activision. 

Activision zaplatí za jednu akcii King 18 dolarů v hotovosti, tedy o 16 procent více než pondělní závěrečná cena na burze. Podle serveru Financial Times (FT) se jedná o největší akvizici britské společnosti od doby, kdy firma Hewlett-Packard koupila společnost Autonomy za 11 miliard dolarů před čtyřmi lety

Agentura Reuters uvádí, že se vydavatelé videoher přesouvají od klasického prodeje videoher směrem k výnosnému digitálnímu trhu. A to kvůli tomu, že zákazníci dávají stále častěji přednost hraní her ve smartphonech nebo na tabletech před herními konzolemi.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Akvizice tak má posílit herní nabídku Activision. "Kombinace tržeb a zisků upevní naši pozici největší a nejziskovější samostatné společnosti v oblasti interaktivní zábavy," uvedl generální ředitel firmy Bobby Kotick. Pro Activision má být tento obchod příslibem největší změny od roku 2008, kdy se spojila s Blizzardem, výrobcem World of Warcraft, uvádí FT.

King, který vytváří hry pro mobilní zařízení a sociální média, bude fungovat jako nezávislá provozní jednotka pod vedením svého generálního ředitele Riccarda Zacconiho. Společnost vznikla v roce 2003 ve Švédsku a vyvinula více než 200 her. Podle FT King nyní hledá další příležitosti, protože příjmy z jeho nejpopulárnější hry Candy Crush klesají. Hra byla poprvé uvedena na Facebooku a chytrých telefonech před třemi lety a stále tvoří více než třetinu tržeb firmy.