Prodej nových osobních automobilů stoupl v Česku od ledna do září meziročně téměř o 21 procent na 171 010 kusů. První Škoda Auto zvýšila prodeje o 28 procent na 54 924 vozů a její podíl tak podle Svazu dovozců automobilů přesáhl 32 procent. Dovoz ojetin se ve stejném období zvýšil o 23 procent.

Za celý letošní rok odhaduje analytická firma PwC růst prodejů nových osobních aut o 20 procent na 230 000 vozů.

"Domnívám se, že současná emisní kauza se na prodejích neprojeví, protože se netýká stávající normy Euro 6, kterou nové vozy plní. Rozhodující pro zákazníka je spotřeba a cena paliva," uvedl tajemník svazu Pavel Tunkl.

171 tisíc

nových osobních aut se prodalo od ledna do září v České republice. Je to téměř o 21 procent více než ve stejném období loni.

Prodej nových aut v září vzrostl o 14 procent na 18 056 aut, ale byl slabší než v předchozích měsících. Do srpna celkové prodeje meziročně rostly o procentní bod rychleji. Za zpomalením stojí pokles prodejů u značek z první desítky, jako jsou Hyundai, Kia, Opel nebo Ford. Naopak značky koncernu VW rostly až na Seat rychleji než trh.

Za vedoucí Škodou Auto skončil na druhém místě Volkswagen s růstem o 36 procent na 18 120 prodaných aut. Třetí Hyundai zvýšil odbyt o pět procent na 14 436 vozů. Na dalších místech byly Ford a Dacia.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia se 17 761 vozy, následují Fabia se 14 880 a Rapid s 9106 auty. Na dalších místech skončily VW Golf a Hyundai i30.