Železniční dopravce RegioJet přepravil v prvním pololetí ve svých vlacích v Česku a na mezinárodních spojích 1,4 milionu cestujících. To pro společnost, která patří do skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury, znamená meziroční nárůst o 32 procent. Na Slovensku převezly vnitrostátní dálkové vlaky mezi Bratislavou a Košicemi 450 tisíc lidí, začaly zde jezdit teprve na konci loňského roku. Jančura předpokládá, že letos poprvé skončí RegioJet v zisku, a to několik milionů korun.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

RegioJet ještě jezdí na Slovensku v závazku veřejné služby mezi Bratislavou a Komárnem, kde přepravil 1,2 milionu cestujících.

Aktuálně žluté vlaky spojují Prahu s Ostravskem desetkrát denně, některé pokračují na Slovensko, a od června jezdí také noční spoj z Prahy do Košic. "Díky nočnímu spoji předpokládáme ve druhém pololetí ještě rychlejší nárůst cestujících než dosud. V prosinci od nového jízdního řádu by měly naše vlaky spojit také Prahu s Přerovem, Hulínem, Otrokovicemi a Starým Městem," uvedl Jančura. O rok později by RegioJet chtěl vyjet také na trasu z Prahy do Žiliny přes Vsetín.

Vzhledem k rychlému nárůstu počtu cestujících se však RegioJet musí vypořádat s většími nároky na úklid souprav, na což upozorňují i někteří cestující. Podle mluvčího Aleše Ondrůje narazil systém úklidu na své limity. "Intenzivně to řešíme a přijali jsme konkrétní opatření, abychom nedostatky v úklidu co nejrychleji odstranili," doplnil Ondrůj.

Pod značkou Regiojetu jezdí na Slovensku také autobusy z Bratislavy do Nitry a Banské Bystrice a měly by vyjet také z Bratislavy do Vídně a na vídeňské letiště. "Plánům na rozšíření spojů odpovídá i nábor nových zaměstnanců," uvedl Ondrůj.

Vlaky RegioJetu jezdily ještě loni v Česku se ztrátou. Podle Jančury se díky rostoucímu počtu cestujících dařilo postupně přejít ve druhé polovině roku k ziskovému hospodaření a letošní rok by měl poprvé skončit v černých číslech.

Leo Express, který jezdí také mezi Prahou a Ostravskem, čísla za první pololetí dosud nezveřejnil, České dráhy počty cestujících na jednotlivých trasách nezveřejňují vůbec.