Většinou jim je pod třicet. Příslušníci generace, které někdy říkáme Y, jindy millennials. Díváme se na ně s lehkou nedůvěrou, optikou průzkumů, které tvrdí, že si chtějí - víc než generace předešlé - užívat a nikam se nehnat. Ale průzkumy často hrubě generalizují, nebo se i mýlí.

V Česku je však v této generaci dostatek lidí s nápady, které dokážou realizovat. Letos to už po osmé prokáže soutěž Nápad roku, jejíž uzávěrka se blíží - své nápady či projekty (ať už realizované, či jen rozpracované) můžete posílat do této neděle. Prezentace finalistů, které se pravidelně zúčastňuji jako porotce (časopis Ekonom z vydavatelství Economia je mediálním partnerem soutěže), patří k nejzajímavějším odpoledním roku. Jasně daný cíl a touha uspět jsou nakažlivé substance nabíjející energií i skeptického čtyřicátníka z "generace X".