Drážďany a Prahu by měla spojit nová vysokorychlostní železnice vedená tunely pod Krušnými horami. Serveru německého deníku Freie Presse to v úterý řekl saský zemský ministr dopravy Martin Dulig.

Dulig chce trasu železnice prosadit do spolkového plánu na výstavbu dopravní infrastruktury. Podle něj má návrh podporu Česka i Evropské komise.

Německou železnici ochromila stávka. Vlaky z Prahy do Berlína končí v Drážďanech - čtěte ZDE

Zařazení vysokorychlostní železnice do spolkového plánu je nutná podmínka k tomu, aby německá strana pokračovala v příštích letech v přípravě projektu. 

Německá vláda by měla spolkový plán přijmout příští rok; dopravní projekty, které v něm budou uvedené, budou mít přednost při realizaci.

Dulig o vysokorychlostní železnici jednal s ředitelem odboru drah českého ministerstva dopravy Jindřichem Kušnírem a s koordinátorem evropské komise Mathieum Groschem.

Po schůzce uvedl, že Česko, stejně jako Evropská komise, mají zájem na uskutečnění projektu a budou podporovat saskou žádost o jeho zařazení do spolkového plánu. Podle Duliga podporu přislíbila i železniční společnost Deutsche Bahn, která spravuje německé tratě.

Grosch řekl Freie Presse, že trať z Drážďan do Prahy by měla být součástí transevropských dopravních sítí a měla by zajistit kvalitní propojení severní a jižní části kontinentu.

"Co se zde děje, je důležité pro Hamburk, pro Prahu, ale také pro Atény," řekl.

Vysokorychlostní trať by měla být vedena v tunelech pod Krušnými horami a měla by odvést dálkovou osobní i nákladní železniční dopravu ze současné tratě v údolí Labe, která je velmi silně vytížena.