Selský rozum velí při určování ceny zboží nebo služeb spočítat náklady a zakalkulovat přiměřený zisk. Jenomže tak snadné to podnikatelé v dnešním byznysu opravdu nemají – vytvořit smysluplnou cenu patří k nejsložitějším oblastem byznysu. Dobře navržená cena má hlavně zásadní vliv na obchodní úspěch. „Postupů a modelů, jak správně stanovit cenu, je celá řada. Záleží na mnoha faktorech, které je potřeba zohlednit,“ říká marketingová poradkyně Jana Dolejšová a dodává: „V úvahu je potřeba brát odvětví, v němž působíte, náklady a konkurenční prostředí. Musíte vědět, kdo jsou vaši zákazníci a jak chcete, aby vaši službu či produkt vnímali – jde o exkluzivní, nebo snadno dostupné zboží? Cena sama o sobě obsahuje jakýsi příslib toho, co za ni zákazník skutečně dostane.“

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se