Možná to je jen bastardizované ragby, ale americký fotbal minimálně jeden den v roce nelze ignorovat ani v Evropě. A tím dnem je finále Super Bowlu. Letošní zápas přinesl vedle nečekaného rozuzlení sportovního dramatu i rekordy mimo hřiště. Seattle Seahawks ztratili téměř vyhraný zápas špatnou rozehrávkou v posledních okamžicích mače, stejně se ale řeší i mimosportovní události. Tradiční souboj proběhl mezi inzerenty - nejvíce reklamních spotů během zápasu si tradičně objednal pivovar Anhauser-Busch. Šlo celkem o sedm třicetisekundových spotů. Poprvé se ale mezi reklamami objevil i spot propagující dámské hygienické potřeby. Čtyřicet procent divaček zápasu jsou totiž ženy. Třicetisekundový spot stál 4,5 milionu dolarů, tedy asi 110 milionů korun, a byl jednoznačně nejdražší z těch, které si lze v americké televizi koupit. I sledovanost je ale rekordní - letos 115 milionů diváků. Při téhle sledovanosti je samozřejmě naprosto klíčové obsazení "kulturní vložky". Letošní vystoupení obstarala zpěvačka Katy Perry.

Na internetu bylo její vystoupení následně rozpitváno do posledního detailu, včetně úrovně tancujících delfínů. Deník USA Today její vystoupení označil za usedlé, připomínající spíše "zahájení olympiády" než tradiční vystoupení, která Super Bowl zná. Výhodou bylo ale to, že zpěvačka je na Twitteru nejsledovanějším umělcem na světě (64,3 milionu sledujících a číslo stále stoupá) a má převážně mladé fanoušky, kteří výrazně omladili spíše stárnoucí publikum Super Bowlu. Výrazně pomohlo i to, že zpěvačka odzpívala většinu přenosu živě. Což v posledních letech rozhodně nebylo zvykem.