Přírůstek nových obchodních ploch byl loni v Česku druhý nejslabší od konce devadesátých let. Horší byl už jen rok 2011, kdy vlivem ekonomické krize v tuzemsku otevřelo pouze pražské nákupní centrum Galerie Harfa. Ani letošní rok nepřinese boom výstavby.

Ostatně najít na mapě Česka místo, kde by se další obchodní centrum uživilo anebo nezpůsobilo úpadek konkurence, je čím dál složitější. Obchodů je v České republice více než v mnoha evropských zemích. Podle poradenské společnosti DTZ je tu 319 metrů čtverečních maloobchodních ploch na tisíc obyvatel. Praha má 738 metrů čtverečních obchodů na tisíc obyvatel, Berlín 386, Frankfurt 510. Českou metropoli z tohoto pohledu dotahuje jen Varšava s 627 metry čtverečními.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se