Prodat na českém trhu 20 tisíc vozů je plán, který si do nového roku stanovila automobilka Hyundai. Proti loňsku to představuje nárůst o zhruba sedm procent. Podíl prodávaných vozů z domácího závodu v Nošovicích by se měl zvýšit o pět procentních bodů na 75 procent. Uvedl to generální ředitel českého zastoupení společnosti Vladimír Vošický.

Hyundai loni zvýšilo prodej o 16 procent na 18 741 vozů a skončilo druhé za mladoboleslavskou Škodou Auto. Nejprodávanějším modelem byl i30, následuje ix20 a i20. První dva modely se přitom vyrábí v Česku, stejně jako čtvrtý nejprodávanější ix35.

"Není naším cílem, abychom byli jedničkou letos nebo příští rok, ale chceme dále růst," uvedl obchodní ředitel Jakub Tomáš. V roce 2015 se chce Hyundai více zaměřit na firmy. Hodlá bojovat s údajnou diskriminací ve výběrových řízeních ve státním sektoru ve prospěch jiné značky. Chce také začít přebudovávat vizuální styl své prodejní sítě. V tomto roce by se mělo přeměnit kolem deseti dealerství.

Na český trh letos zamíří sedm novinek. V lednu přišla nová generace i20, v březnu dorazí nová i30 z Nošovic, o měsíc později pak přibude třídveřová i20 Coupe, v květnu se objeví modernizovaná i40, v červnu pak dodávka H350 a v červenci modernizované malé MPV ix20. V srpnu bude následovat nástupce SUV ix35 a také nové SantaFe.

Vozový park Hyundai v Česku tvoří 150 tisíc aut o průměrném stáří šest let. Celosvětově jihokorejská značka Hyundai loni prodala 4,96 milionu aut, což představuje růst o 4,9 procenta. Letos očekává růst na 5,05 milionu. Celá skupina zahrnující i značku Kia zvýšila prodej o sedm procent na osm milionů vozů a letos plánuje růst o 2,5 procenta.

 

7 procent

je plánovaný nárůst prodeje vozů Hyundai pro rok 2015 v Česku.


Oblíbený model: Hyundai i30 je nejprodávanějším vozem této značky v tuzemsku.
Foto: Hyundai