Když se v titulcích nového českého filmu Hodinový manžel, jímž na plátně debutuje doposud jen divadelní režisér Tomáš Svoboda, objeví, že autor konzultoval scénář s Halinou Pawlowskou, vypadá to jako jeden ze Svobodových absurdních vtipů. Ale není. "Doporučovala mi, jak posílit ženské postavy," popisuje Svoboda.

Dopadlo to podobně, jako kdyby režisér radil, jak má Pawlowská obohatit mužské figury ve svých knížkách. Oba totiž nahlížejí děj výhradně ze své – mužské či ženské – perspektivy a opačné pohlaví v něm často sehrává roli žertovných předmětů. U čtenářů Pawlowské a nyní i diváků Svobodova filmu ale tento pocit nadřazenosti, pěstovaný s kamarády u piva nebo s kamarádkami na relaxačních kúrách, slaví úspěch. Ženských autorek je dost. Svobodova práce, u které se nahlas baví chlapi manželkami "zavlečení na kulturu" je vzácnější.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se