Vážení čtenáři, po celý rok jste v magazínu Český exportér mohli číst o perspektivních trzích. V posledním letošním vydání bych si rád položil otázku, k níž mě inspiroval průzkum mezi exportéry v rámci letošního udílení Exportní ceny DHL UniCredit: "Co potřebuje český exportér?"

Český exportér si počíná dobře. Nepodceňuje nezbytnost mezinárodní certifikace. Při jednání se zahraničím je flexibilní a výrobky přizpůsobuje trhu. Je si vědom, že úspěch spočívá v důkladné přípravě a že před vstupem na rozvojové trhy či do rizikových zemí je dobré se poradit s odborníky.

Exportér má řadu možností, kam se obrátit s žádostí o radu. První volbou je podle průzkumu agentura CzechTrade. Nabízíme komplexní znalosti podnikatelského prostředí, jazyka a rozhodovacích procesů, které nelze získat z veřejných zdrojů. Dalším přínosem jsou léta budované obchodní vazby s klíčovými partnery v regionu, čímž odpadá náročné navazování nových obchodních vztahů, a statut vládní agentury, který vzbuzuje důvěru zahraničních partnerů.

Za CzechTrade vám chci poděkovat za přízeň v letošním roce a popřát úspěšný rok 2015.


Radomil Doležal
generální ředitel agentury CzechTrade