Žánr sociálního filmu má dnes mnoho různých podob. Živou energii i nová témata mu vdechla ekonomická krize, sourozenecká režisérská dvojice Luc a Jean-Pierre Dardenneovi si však stojí za svým už skoro dvacet let. Psychologické drama Dva dny, jedna noc, jež minulý týden vstoupilo do českých kin, ovšem v rámci přísně civilní, vycizelovaně poctivé tvorby belgického dua představuje příklon ke komerčnějšímu uvažování. Všimlo si toho už snobské publikum na letošním festivalu v Cannes, odkud si jeho miláčci Dardenneové letos neodvezli žádnou cenu. Stejně jako snímky Rosetta (1999), Dítě (2005) či Kluk na kole (2011) i jejich nový film spojuje témata rodiny, práce a peněz. Autorský styl opět spoléhá na neviditelnost, kamera těží z přirozenosti a hudba zaznívá jen z autorádia.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se