Na příští léto otevřou České aerolinie sedm nových destinací. Po 30. březnu 2015 plánuje tuzemský národní dopravce zavést linky do ruských měst Kazaň a Kaliningrad, norského Osla, irského Corku, španělského Bilbaa a italské Boloně. Zároveň zavede i spojení do dánského Billundu, odkud bude letadlo ČSA ve všední dny pokračovat do švédského Osla.

"Po roce škrtů plánujeme od letní sezony 2015 rozšířit stávající dopravní síť Českých aerolinií. V nových destinacích vidíme zajímavý obchodní potenciál, který bychom chtěli naplno využít," uvedl Jozef Sinčák, předseda představenstva Českých aerolinií. Zároveň uvedl, že všechny nové destinace budou obsluhovat letadla Českých aerolinií, čímž dopravce zvýší efektivitu využití vlastní letadlové flotily.

Od konce března do konce května plánuje dopravce do Osla létat dvakrát v týdnu, poté přidá další dva zpáteční spoje. Dopravce tuto destinaci bude provozovat pouze v letní sezoně a ceny letenek by měly začínat na 2538 Kč.

Sezonní budou rovněž linky do Bilbaa a Corku, na kterých chce dopravce létat s Airbusy A319 a provozovat je dvakrát v týdnu. Celoroční bude naopak spojení do dánského Billundu, které má podle dopravce potenciál oslovit nejen turisty, ale i obchodní klientelu. Linku budou ČSA provozovat čtyřikrát týdně.

Přestože České aerolinie zaznamenávají od letošního jara pokles zájmu o lety do Ruska a okolních zemí, vidí současné vedení v ruském trhu velký potenciál, uvedl v tiskové zprávě dopravce. Od letní sezony rovněž přijde o dosavadní monopol na lety do Moskvy, práva na sedm zpátečních letů týdně už získala soukromá společnost Jiřího Šimáně Travel Service.

Tuzemský národní dopravce nedávno oznámil masivní propouštění provozních zaměstnanců, kvůli kterému se potýkal s hrozbou stávky palubních průvodčích. Zároveň management uvedl, že firma potřebuje finanční injekci. Loni ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun.

Majoritním vlastníkem dopravce je dosud stát, to se má ale změnit v souvislosti s převodem 34procentního podílu akcií ČSA ze státního Českého Aeroholdingu na společnost Travel Service. Českému Aeroholdingu v ČSA po dokončení transakce zůstane 19,74 procenta, 44 procent má korejský dopravce Korean Air, 34 procent získá Travel Service a zbylá 2,26 procenta drží Česká pojišťovna.