Americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble (P&G) se zbaví značky baterií Duracell a oddělí ji do samostatné firmy. Je to součást plánu skupiny na odprodej velkého množství menších a méně lukrativních značek. Skupina také oznámila, že jí ve třetím čtvrtletí klesly tržby i zisk.

P&G koupil Duracell v roce 2005 v rámci převzetí společnosti Gillette, která značku vlastnila od roku 1996. Společnost zatím zvažuje, zda Duracell po oddělení prodá, nebo z něj vytvoří nezávislou firmu s akciemi obchodovanými na burze. Duracell, jehož roční tržby se pohybují kolem dvou miliard dolarů, je jednou z největších značek, kterých se koncern v rámci strategie odprodeje aktiv zbavuje.

Finanční ředitel P&G Jon Moel-ler označil Duracell za "atraktivní" podnik. Podle agentury AP ale dodal, že P&G se chce zaměřovat na aktivity, které jsou "ještě atraktivnější". Generální ředitel P&G Alan Lafley počátkem srpna oznámil, že společnost se během roku až dvou zbaví více než poloviny svých značek. Cílem tohoto plánu je zjednodušení struktury a zrychlení růstu tržeb. Výrobci dětských plenek Pampers nebo pracích prášků Ariel a Tide by po zmenšení portfolia mělo zbýt zhruba 70 až 80 značek, které mají nejlepší výsledky.

Čistý zisk P&G klesl za poslední čtvrtletí na 1,99 miliardy dolarů (asi 454 miliard Kč) ze 3,03 miliardy USD o rok dříve. Tržby společnosti se snížily o 0,2 procenta na 20,79 miliardy USD. P&G, který je také znám holicími potřebami Gillette, své výrobky prodává ve více než 180 zemích světa a výrobní základny má v 80 zemích. Včetně Česka, kde v roce 1991 koupil závod Rakona v Rakovníku.