V Nové Roli na Karlovarsku si v těchto dnech připomínají výročí 220 let od založení zdejší porcelánky, která je pilířem fungování tradiční české značky Thun. Karlovarský porcelán s puncem Thunu nyní podle slov ředitele společnosti Thun 1794 Vlastimila Argmana po těžkých letech, kdy se firma musela vypořádávat s dopady krize na obor, zažívá "dobré časy".

"Poklesly ceny energií, pomáhá nám i oslabování koruny a celková stabilizace ekonomiky v zemích Evropské unie," vysvětluje Argman. Na hospodaření společnosti se to promítlo tak, že loni Thun utržil přes 450 milionů korun (meziročně o sedm procent víc) a vyrobil 4,7 milionu tun porcelánu (téměř o třetinu víc než v roce 2012). Rok 2013 tak byl z tohoto pohledu vůbec nejúspěšnějším v novodobé historii největší a nejznámější české porcelánky.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se