Záleží jen na svobodné volbě zákazníka, pro co se rozhodne. Může se chovat ohleduplně a například po sobě uklidit nádobí v restauraci nebo spláchnout toaletu jen třemi litry vody místo klasických šesti. Nemusí ale udělat ani jedno z toho. Globální nábytkářský gigant IKEA se snaží naučit lidi myslet ekologicky a také ekonomicky. Svým zákazníkům proto dává vždy možnost si vybrat.

Ke svým obchodním partnerům ale švédská nadnárodní společnost tak benevolentní není. Jen za loňský rok zkontrolovala tisícovku firem, s nimiž spolupracuje. Auditoři sledovali, zda dodavatelé dodržují etický kodex IWAY, který koncern zavedl v roce 2010. "Tento klíčový soubor standardů určuje, co mohou dodavatelé očekávat od IKEA a co naopak IKEA vyžaduje od nich," vysvětluje mluvčí společnosti Tomáš Kubík a dodává, že kodex je založený na mezinárodních dohodách a deklaracích a pokrývá celou řadu aspektů podnikání. "IWAY musí dodržovat a splňovat všichni naši dodavatelé," říká Kubík.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se