Obchod s luxusem aktuálně zažívá nejnáročnější období od roku 2009. Manažery Gucci, Prady a spol. trápí nezvykle šetrní Číňané, kterým už se nelíbí velká loga, nepokoje v Hongkongu i krymská krize. Růst tohoto průmyslového odvětví by podle analytické společnosti Bain & Co. letos neměl přesáhnout dvě procenta, což by znamenalo nejhorší výsledek za posledních pět let.

"Nad byznysem s luxusem se schyluje k dokonalé bouři," varoval nedávno Luca Solca, analytik francouzské společnosti Exane BNP Paribas. A ve špatném počasí se zřejmě nejlépe prodávají trenčkoty. I když v Exane BNP Paribas mají i jiné vysvětlení toho, proč britský výrobce tradičních nepromokavých plášťů Burberry roste všem okolnostem navzdory.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se