Český občan, který od roku 2007 pracoval jako námořník pro lucemburskou společnost, se obrátil na službu SOLVIT poté, co se u lucemburských úřadů marně domáhal proplacení nemocenské.

Zdravotní problémy plynoucí z jeho povolání ho v roce 2013 přinutily podstoupit v České republice operaci. Po dobu léčení a následné rekonvalescence po operaci pobíral nemocenské dávky od svého zaměstnavatele a následně od lucemburské pojišťovací společnosti.

Poslední dávku obdržel v květnu 2014, ale nadále zůstával v pracovní neschopnosti. Začal tedy zjišťovat, kde je problém. Případ byl urgentní o to víc, že nemocenské dávky byly klientovými jedinými příjmy, tudíž přerušení jejich vyplácení ho vystavilo značným obtížím. Klient kontaktoval svého předchozího zaměstnavatele a pojišťovací společnost, která ho ujistila, že mu budou dávky nadále vypláceny. Tak se ovšem nestalo. Obrátil se proto na službu SOLVIT s žádostí o pomoc.

Česká pobočka mezinárodní sítě center SOLVIT, která působí při ministerstvu průmyslu a obchodu, se začala případem zabývat a kontaktovala své lucemburské protějšky. Tímto bylo zjištěno, že lucemburská pojišťovací společnost čekala, až obdrží od klientova lékaře potvrzení o jeho zdravotním stavu a o tom, že se stále léčí. Po obdržení tohoto potvrzení byly nevyplacené platby převedeny na účet klienta, a případ tak byl díky SOLVITu úspěšně vyřešen.


František Nejedlý
odbor evropských záležitostí a vnitřního trhu, MPO