Sotva jsem stihl naskicovat motiv ornamentu, už mi ho někdo bral z rukou a pouštěl se do práce. Tak popsal Alfons Mucha, jak v roce 1896 vznikaly jeho ilustrace k francouzskému vydání knihy Ilsée, la princesse de Tripoli. Poté, co Robert de Flers dokončil rukopis, měl Mucha na 134 barevných litografií, zarážky a rámování stránek pouhé tři měsíce. Aby se to vůbec stihlo, pracoval jeho tým souběžně na dvou kamenech, přičemž některé motivy kreslil Mucha sám přímo na kámen. Rámce stránek skicoval na průsvitku a hned je předával kresličům, kteří podle jeho instrukcí doplňovali barvy.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se