Začátkem listopadu 1968 se stovky zaměstnanců fabriky Aero Vodochody shromáždily u tamní přistávací dráhy a s napětím sledovaly, zda zkušební pilot Karel Duchoň dokáže bezpečně předvést několik průletů na novém stroji L-39. Tím se začala psát historie vůbec nejúspěšnějšího cvičného letounu s proudovým pohonem na světě. Stroje známého také jako Albatros se od té doby vyrobilo téměř tři tisíce kusů a našel využití v desítkách zemí. A právě na těchto základech se nyní rozhodla postavit svůj nový byznys investiční skupina Penta a jí vlastněná společnost Aero Vodochody. Manažeři Aera plánují zítra na letecké výstavě v britském Farnborough představit projekt nové generace L-39, který by propojil konstrukci původního Albatrosu s moderním motorem i elektronikou. "Naše společnost vyrobila nejvíce letounů právě u tohoto typu. Jeho pokračování je tak přirozeným krokem," říká prezident Aera Ladislav Šimek.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se