Stylizovaná matrjoška má podle plánů Kremlu zvýšit přitažlivost Ruska ve světě a podpořit tak jeho takzvanou měkkou sílu. Stane se totiž logem organizace Rossotrudničestvo, která má na starost distribuci ruské humanitární a rozvojové pomoci ve světě. Současně ale autoři nové koncepce organizace neskrývají, že cílem je politický vliv Ruska a prosazování jeho cílů.

Nové logo je kombinací písmen RU, obrázku matrjošky a nápisu "Od lidu Ruska" v šesti světových jazycích. Mělo by od nynějška být na všech humanitárních zásilkách financovaných z ruského rozpočtu. Moskva vyčlenila v loňském roce 610 milionů dolarů na humanitární a rozvojovou pomoc, většinou ovšem prostřednictvím Organizace spojených národů. Jde o programy boje proti AIDS, malárii nebo dětské úmrtnosti v Africe. Nyní by si Moskva měla sama vybírat, koho podpoří a kdo jí má být vděčný.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se