Filmový festival v Cannes se skládá ze dvou částí: přehlídky a trhu. Nemohou bez sebe fungovat, přestože jsou zcela rozdílné. Na povrchu je slavnostní, pečlivě kurátorovaný program: o hlavní cenu Zlatou palmu letos soutěžilo osmnáct filmů, které ředitel festivalu Thierry Fremaux vybíral z téměř 2000 přihlášek. V podzemí Festivalového paláce se mezitím obchodovalo s 5000 položkami. Nahoře davy výskají a tleskají hvězdám. Dole distributoři a prodejci nervózně telefonují. Nahoře vládne rituál červeného koberce a předepsaných obleků, dole mají hlavní slovo diáře plné důležitých kontaktů.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se