Některé zahraniční investory se podařilo natolik "domestikovat", že se v reklamě i ryze korejská společnost prezentuje jako český výrobce. Buďme za něj rádi, stejně jako za každého dalšího investora, který vytváří nová pracovní místa, rozdává zakázky subdodavatelům, reinvestuje své zisky a platí daně.

V posledních pěti letech ale vidíme truchlivější obrázek: investoři své zisky z Česka ve velkém stahují, průměrně jde zhruba o čtvrt bilionu korun ročně. Což míru přímých zahraničních investic výrazně převyšuje. Snaha vlády lákat nové investory a ty "staré" přesvědčit spíše k reinvesticím než k odlivu peněz je proto přirozená a správná.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se