Blížící se mistrovství světa v hokeji v Bělorusku nebude vrcholem pouze pro hráče a fanoušky jednotlivých reprezentací aspirujících na medaili. Bude také podstatným dílem byznysu švýcarské marketingové agentury Infront. Ta shání Mezinárodní hokejové federaci (IIHF) na její fungování včetně pravidelných šampionátů peníze už od roku 1981 a z provizí za domluvené kontrakty živí svůj rozvoj.

Infront je tím, kdo pro hokejové hnutí obchoduje televizní práva, dojednává kontrakty s firmami, které se chtějí nechat u hokeje vidět. Takovým příkladem je i česká automobilka Škoda Auto. Jaké peníze přesně Infrontem díky hokeji protečou, zřejmé není. V ročním v eurech více než půlmiliardovém obratu firmy je ale hokej klíčovým polem působnosti. "Je to dáno sledovaností. Loni šampionát vidělo na místě a v televizích 975 milionů lidí," vysvětluje ředitel Infrontu pro zimní sporty Bruno Marty.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se