Do koaliční smlouvy si bavorští křesťanští sociálové prosadili, že na údržbu dálnic by měli přispívat i zahraniční řidiči kamionů, kteří je používají. Ministr dopravy Alexander Dobrindt nyní zjišťuje, že jeho plán zavést mýto od 1. ledna 2016 se komplikuje. Námitky mají koaliční partneři, regionální politici i sousední země.

Koaliční souhlas se zavedením mýta byl spojen s podmínkami, jejichž splnění se podobá vynálezu kulatého čtverce. Na jedné straně je závazek, že by němečtí řidiči nemuseli do budoucna platit více než dosud. A na druhé straně nutnost vyhovět pravidlům společného trhu v Evropské unii, podle nichž nelze některou skupinu uživatelů dálnic v dané zemi diskriminovat.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se