Hodnota firmy není skryta v organizační struktuře a procesech. "Postavte organizační strukturu firmy na hlavu," říká Vineet Nayar. Podle něj je v tradičních firmách ředitel, topmanažer, propagátorem změn. Překvapením je, že v této roli nakonec málokdy uspěje. Důvodem je, že nemůže znát odpovědi na všechny otázky jako ten, kdo je zákazníkovi nejblíže. V začátcích firmy bývá ředitel sám hybatelem inovací, což se vytrácí s rostoucí velikostí firmy. "Vůdci by měli vytvořit výkonné organizace tím, že stále dbají na to, aby věci fungovaly jednoduše," říká Nayar. Ze světových firem o takovou firemní kulturu usilují například GoreTex, skandinávská Handelsbanken, v Česku 2N Telekomunikace, Red Hat, Linet a start-upy, které vedou hlavně mladí lidé.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se