Největší ruské automobilce AvtoVaz v povolžském Togliatti se už léta nedaří. Za předchozích pět let prodělala zhruba 41 miliard rublů, tedy skoro 25 miliard korun. Loni jí kvůli slabému ruskému trhu, na němž závisí skoro z 90 procent, klesly tržby a spadla do ztráty 7,9 miliardy rublů.

"Minulý rok nebyl vůbec jednoduchý. Naším hlavním cílem je letos dosáhnout zisku," komentuje šéf automobilky Bo Andersson, vůbec první cizinec v čele AvtoVazu. Zkušený švédský manažer, který léta zastával vysoké manažerské posty u General Motors. V roce 2009, uprostřed krize, ho do Ruska povolal oligarcha Oleg Děripaska a svěřil mu řízení automobilky GAZ.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se