Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, se při představování plánů do budoucna netajil optimismem. Podle něj se francouzská a japonská automobilka za patnáct let strategické spolupráce dokázaly vyhnout chybám, které ohrozily jiná podobná společenství, jako například Fiat-Daimler.

Příští plány Nissanu však budou znamenat významnou zkoušku aliance. Japonský partner chce povzbudit svou produkci řadou levných automobilů, s nimiž hodlá uspět na rychle se rozvíjejících trzích jako Rusko, Indie, Indonésie nebo Jižní Afrika. Ve všech těchto oblastech se nebudou prodávat pod značkou Nissan, ale Datsun, jež se přestala používat v roce 1981.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se