Závislost trhu mechanických hodinek na poptávce čínských zákazníků není tak zásadní, jak se v první polovině loňského roku zdálo. Ukazují to statistiky za rok 2013, které byly zveřejněny během švýcarského veletrhu Baselworld.

Když vloni čínský státní aparát zrušil reklamy na luxusní zboží ve státních médiích a zavedl přísnější dohled nad tímto možným zdrojem korupce, trh v Číně, Hongkongu a i v turistických destinacích Evropy okamžitě zasáhl pokles prodejů. Hongkong a Čína přitom tvoří celou čtvrtinu celosvětového trhu s hodinkami a za celý loňský rok zaznamenaly pokles o 5,6 procenta, respektive o 12,5 procenta.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se