Tchajwanský výrobce chytrých mobilních telefonů HTC utrpěl v prvním čtvrtletí hlubší ztrátu, než se očekávalo. Pokračoval rovněž propad jeho tržeb, který byl důsledkem nepovedeného marketingu klíčového modelu firmy. Společnost ale už ve druhém čtvrtletí čeká návrat k ziskovosti. Čistá ztráta dosáhla 1,88 miliardy tchajwanských dolarů (TWD, 1,25 miliardy Kč). V předešlém čtvrtletí vykázalo HTC zisk 300 milionů TWD a o rok dříve vydělala 85 milionů. Tržby HTC klesly meziročně o 23 procent na 33,12 miliardy TWD. V březnu už ale tržby stouply o 2,2 procenta a ukončily 28 měsíců trvající sérii zhoršování.

Vlajkový model firmy HTC One získal loni nadšené recenze, jeho prodej ale podkopala reklamní kampaň charakterizovaná všeobecně jako zmatená. To vedlo k propadu tržeb a akcií firmy. Před dvěma lety bylo HTC na světovém trhu smartphonů se zhruba deseti procenty jasnou trojkou za společnostmi Apple a Samsung, loňský rok ale zakončilo s podílem pouhých dvou procent.