Napětí mezi Ruskem a Ukrajinou se přeneslo i do ukrajinských supermarketů. Aktivisté spustili kampaň proti zboží s čárovým kódem začínajícím číslem 46 - což znamená, že bylo vyrobeno v Rusku. V některých kyjevských obchodech se prodej ruského zboží během posledních dvou týdnů snížil až o čtyřicet procent.

"Najít alternativu nebyl žádný problém. Připojila jsem se k bojkotu poté, co se ruská vojska objevila na Krymu. Jakmile přestanou s tou antiukrajinskou politikou, tak začnu zase kupovat ruské výrobky. Proti Rusům vůbec nic nemám, ale teď je bojkot jednou z mála možností, jak podpořit naše," řekla kyjevskému deníku Segodňja obyvatelka Kyjeva Světlana.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se