Má-li krása jednoho dne spasit svět, jak to kdysi předpověděl Dostojevskij, tak nelze než konstatovat, že je na dobré cestě. Trh s luxusním zbožím dnes roste o padesát procent rychleji než celosvětový HDP. Jen v minulém roce lidé po celém světě za italskou módu, francouzské šperky a švýcarské hodinky utratili 217 miliard eur.

"Také Praha začíná být hráčem, kterého mezinárodní centra módy už nemohou jen tak přehlížet," je přesvědčena Michaela Maláčová, předsedkyně představenstva skupiny Luxury Brand Management, zaměřující se na prodej luxusního zboží. Podle ní si mezinárodní značky uvědomily, že je pro ně byznys ve střední a východní Evropě dnes kolikrát komfortnější než třeba v Milánu či Florencii. "Až doteď jim tam totiž dělali obrat právě klienti ze střední a východní Evropy. Jenže ti dnes zůstávají doma anebo jedou do Prahy," podotýká podnikatelka, jejíž společnost s ročním obratem blížícím se jedné miliardě korun patří k nejsilnějším hráčům na místním trhu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se