Na pražské Letné v neděli dopoledne hraje na rozbahněném trávníku asi dvacítka mužů různých generací fotbal. Jindy běžný obrázek z pražského víkendu v těchto dnech výrazně kontrastuje s tím, co se odehrává jen o pár metrů dál.

V olympijském parku, v malém Soči nad Prahou, se sportuje trochu jinak: na jindy veřejném prostoru za ohradou, za vstupenku v ceně padesáti korun, v obležení sponzorů a vybuzené televizní atmosféře jako když Češi doopravdy bruslí či lyžují o zlato. "Ten sníh je trochu měkký, ale jinak se tu běžkuje docela dobře," říká asi čtyřicetiletá návštěvnice. Aby se k uměle zasněženému okruhu člověk dostal, musí projít dvěma frontami. Přestože jde o akci částečně placenou z veřejných peněz, dospělý zájemce o zdejší sportoviště musí zaplatit nebo si alespoň stáhnout aplikaci jednoho ze sponzorů. Tento krok může posloužit jako přípravka na dění "uvnitř". Je to království obchodních značek spojených s českým olympionismem, každé sportoviště má svého všudypřítomného sponzora. Každý krok lemuje transparent.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se