Specifickou kategorií světa alkoholu jsou mrtvé značky. U většiny konzumního zboží, které skončí v nákupním košíku, si můžeme být jisti, že si ho za týden či dva pořídíme znovu. Jenže zrající destiláty fungují v odlišném časoprostoru. Při zahájení procesu, na jehož konci má být patnáctiletá whisky, není jisté, zda v době jejího stáčení ještě budeme na světě.

V některých případech zmizí rovnou celý podnik. To se stalo v roce 1993 po stopadesátileté existenci také skotské palírně whisky Rosebank, která nevyhovovala evropským normám a rekonstrukce by se podle tehdejších propočtů nevyplatila. Rozhodnutí přišlo jen pár let před boomem single malt whisky...

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se