O výstavbě viaduktu jako součásti trasy Vídeň-Praha-Drážďany rozhodlo Ředitelství státních drah v roce 1842. Stavbu posvětil svým souhlasem i císař Ferdinand I. Řídit ji měl Jan Perner, ale tragicky zemřel, a tak byl pověřen v té době již proslulý Alois Negrelli. První vlak projel po viaduktu 1. června 1850. Ve své době byl unikátem, s délkou 1100 metrů se stal nejdelším viaduktem v Evropě. Hned po jeho zprovoznění byl velký zájem o využití prostor pod oblouky. Vznikaly v nich řemeslné dílny, opravny, speditérské firmy, obchody a sklady, které těžily z blízkosti železnice.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se