Lobbing je v USA samostatným podnikatelským odvětvím.

Princip lobbingu vychází z toho, že zákony, které přijímá Kongres a administrativa, mají odrážet praktické zkušenosti a potřeby společnosti - veřejnosti, zájmových sdružení, hospodářských odvětví i konkrétních komerčních firem - a lobbing je chápán jako zcela přirozený způsob, kterým se podílejí na tvorbě zákonů.

Převodovou pákou mezi zájmy těchto skupin, odvětví a firem na jedné straně a Kongresem a administrativou na straně druhé jsou profesionální lobbisté a lobbistické firmy.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se