Prostřednictvím americké firmy Airbnb si za posledních pět let našly krátkodobé bydlení v soukromém bytě či jinde už více než 4 miliony turistů na celém světě. Jen loni to přitom byly tři miliony lidí. Airbnb teď ve své strategii nově spoléhá i na Česko, které spolu s Maďarskem a Řeckem označila za nejperspektivnější ve střední a jihovýchodní Evropě. Hledá tu nové partnery - majitele nemovitostí.

"Vybrali jsme země, v nichž zaznamenáváme největší růst," vysvětluje Lena Sönnichsenová, jež zodpovídá za public relations firmy v Německu, ve střední a východní Evropě a v asijsko-pacifickém regionu. Připomíná přitom data agentury CzechTourism, podle kterých v roce 2012 navštívilo Česko více než 7 milionů turistů. "Přes nás se ubytovalo více než 21 tisíc lidí. O rok dříve to bylo jen 4800 lidí. Každým měsícem v Česku zaznamenáváme růst zájmu o deset procent," říká Sönnichsenová.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se