V uvedeném kontextu mi ČSA připadají zajímavé přinejmenším ze tří důvodů.

Za prvé patří mezi podniky, jejichž jednou provedená privatizace byla řešena opětovným znárodněním. (Jiný takový případ nabyl podoby obsazení banky IPB jednotkou rychlého nasazení.)

Za druhé, tehdejším (neúspěšným) privatizátorem ČSA byla fakticky státní Air France, což mi tehdy umožnilo rozvést myšlenku, do jaké míry je ekonomicky smysluplné (či dokonce právně přípustné) převádět náš státní majetek na jiné státy. O Korejských aeroliniích toho moc nevím, ale o Jižní Koreji se všeobecně uvádí, že její ekonomiku ovládají státem kontrolované a podporované chaeboly. Pokud by se to týkalo i letecké dopravy, Macháčkův existenciální problém bude nadále trápit už jen korejského premiéra.

Zbývá vám ještě 30 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se